So why don't you just get a job?

by - szerda, március 13, 2013

Még most is gyakorlatilag sokkol a tudat, hogy idén, ha minden jól megy, vége. Hogy ezen a szakon ez lesz az utolsó vizsgaidőszak, hogy azután jó eséllyel nem megyek többé a Kálvária sgt-i épületbe, nem ülök a társalgóban, nem sírok Nórinak fészbuk chaten vizsgaidőszakban, és nem csinálunk mindent együtt, mint az sziámi ikrek. Most még mindez olyannyira elképzelhetetlen, hogy szinte fel sem fogom. Elég nehezen veszem rá magam, hogy realizáljam: el kell döntenem megint, mit kezdek innentől az életemmel. Jó eséllyel tanulok tovább, maradok még 2-3 évre, mert egy diploma és egy nyelv messze nem lesz elég, ha olyan életet akarok élni a későbbiekben, amit mindig is elképzeltem. Persze, ez mind szép és jó, de... engem mindig borzasztóan megviselnek a változások, és úgy érzem ez sem lesz kivétel. Még belegondolni is nehéz.


Ma részt vettünk a tavaszi állásbörzén, 3 bazivastag könyvet cipeltem haza a 2013-as céges ajánlatokkal, lehetőségekkel, munkakeresési tanácsokkal és tippekkel. Feliratkoztunk a hírlevelekre, bejelöltük, hogy milyen gyakornoki pozíciók érdekelnének, és most... annyira FELNŐTTNEK érzem magam. Csupa nagybetűvel. És ezt egyelőre nem tudom hogyan kezeljem... Most bizonyára egy gyermeki lelkületű rinyagépnek tűnhetek, és a gyermeki lelkületben nem is tévedtek sokat. Mindenesetre úgy gondolom mindig is érettebb voltam a koromnál, azt hiszem a 21 évemnek megfelelően viselkedem, teljes mértékig önellátó vagyok (igen, a pénzkeresést kivéve), nincs szükségem arra, hogy főzzenek, mossanak rám, hogy gondoskodjanak rólam, mindent megcsinálok magam, és élvezem is, de alapvetően belül még mindig egy 10 éves kislány vagyok, és álmodozom és tervezek és lelkesedem és a világ gyönyörű és élni csudajó. Szóval igen, valami ilyesmi.

Nem hiszem, hogy ez rossz, mondjuk inkább úgy, hogy ez a generációnk sajátja. Félünk, mindannyian. Félünk kilépni a nagybetűs életbe, mert aaaannyira kényelmes otthon lakni, és anyuék megoldják, és nem vállalunk felelősséget, és éljük világunkat. Igen, mindez remek. Valahol azonban vágyom már arra, hogy próbálgassam kicsit a szárnyaimat, és teljes mértékig egyedül feleljek az életemért. A kiégett villanykörtéktől kezdve, a gázszámlákon keresztül minden egyes darabjáért. Csak nehéz megtenni az első nagy lépést. Most készülődök csak neki, mindenesetre izgatottan várom, hogy mit hoz a jövő. Kíváncsi vagyok a határaimra, de igazán.

You May Also Like

2 megjegyzés

  1. Egyet értek veled.

    Én 26 évesen sem tudom, merre akarok, fogok tovább evickélni az életemben.

    Most fogok végezni, és nem tudom, mihez fogok kezdeni. Szociológia szakos vagyok, egy nyelvet beszélek. Fogalmam nincs, merre tovább, de csak tudok majd lépni.
    Túl vagyok én is az állásbörzéken, feliratkozásokon, és izgatottan pattanok minden telefoncsörgésre. Hátha.
    De még mindig úgy érzem, hogy bármennyire szeretnék 100%-ig felelni az életemért, még nem tudok, és önhibámon kívül még nem tudok.

    Amúgy az szerencse, hogy korodnak megfelelően tudsz viselkedni. Nagy kincs. Sok embernek ez nem megy.

    Ha van lehetőséged, akkor ragadd meg, és próbáld ki magad. A család és a barátok támogatása úgysem szűnik meg, ha okosan csinálod, akkor pláne nem. S bármit is hoz az élet, fejlődni fogsz tőle.
    (uh, ez anyásan hangzott... nem volt szándékos) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne tudd meg, mennyire jól esett ez a komment. :) Jó tudni azt, hogy nem vagyok egyedül ezzel az érzéssel, hogy tényleg mennyire nehéz az embernek a saját lábára állni, és kilépni a komfort-zónából.
      Olyan durva, mintha csak tegnap kezdtem volna az egyetemet, és most már (jó esetben) csak egy év, és vége. Tényleg nagyon nehezen fogom fel. Örülök is, meg nem is, nagyon vegyesek az érzéseim.
      Egyébként teljes mértékig úgy állok ehhez is, mint minden máshoz: menni fog ezután is, mert mennie kell. Mert akarom, és meg fogom csinálni. Csak először még ki kell találnom, hogy mit is fogok megcsinálni pontosan. :D

      Törlés