Könyv & filmajánló a laza nyári napokra: The DUFF

by - szombat, július 16, 2016

Imádok olvasni - ezt már kismilliószor említettem, azt hiszem- , és az ízlésem meglehetősen széles skálán mozog. Szeretem a horrort, a fantasy-t, a drámát, az akciót, a romantikát és a blőd limonádét is, ha jól van tálalva. Filmeknél a helyzet ugyanez, a legédesebb guilty pleasure számomra az, amikor egy irtózatosan ciki tinifilmet nézhetek, amit amúgy titokban természetesen a végsőkig imádok. Szóval ha már így lerántottam a leplet az ízlésficamomról, szeretném bemutatni nektek a filmet (és a könyvet, ami alapján készült), ami az egyik legjobban sikerült tinifilm lett az elmúlt pár évben, legalábbis szerintem. 
Ez pedig nem más, mint a The Duff. Avagy magyarul A pótkerék


Leszögezném, hogy igen, a könyvet is olvastam (bár rossz voltam és nem vettem meg, PDF-ben töltöttem le), de ritka dolog történt velem: ez alkalommal a film számomra messze túlszárnyalta az alapjául szolgáló könyvet. Bár ezzel egyáltalán nem azt akarom mondani, hogy a könyv rossz lenne, sőt. Sokkal realisztikusabb és nyersebb, igazából nem sok helyen rugaszkodik el a valóságtól, és emiatt egyébként meglepően tanulságos is. Természetesen hozzá képest a filmet jól nyakon öntötték egy nagy adag Hollywood-i rózsaszín nyállal, de esküszöm, jót tett neki. Helyenként kicsit változtattak a sztorin is, viszont mindezt olyan humorral tálalták, hogy engem az volt, ami maximálisan meggyőzött. Na meg a főszereplő leányzó, akit eddig én még semmiben sem láttam, de szerintem végtelenül tehetséges és nagyon szerethető, ő pedig Mae Whitman

A sztori dióhéjban: Bianca, Jess és Casey hárman vannak barátnők, ám egy buli alkalmával Wesley Rush (a suli szívtiprója, ofkorz) arra hívja fel Bianca figyelmét, hogy ő a csodás, hosszú lábú, kívánatos barátnői mellett bizony nem más, mint a DUFF, vagyis a Designated Ugly Fat Friend - angol mozaikszó, ami szabad fordításban kb. ügyeletes csúnya kövér barátnőt jelent. Azaz, szerinte Biancának annyi szerepe van a hármasban, hogy a srácok őt megpuhítva igyekeznek közel kerülni a barátnőihez, hisz tudják, az ő jóváhagyásán keresztül vezet az út, plusz, mellette a másik két lány még sokkal jobban néz ki, mint egyébként. Ezzel indul a cselekmény, ám itt el is szakad a sztori a filmben a könyvtől, hisz a könyvben Bianca bizonyos családi gondok orvosolásaként viszonyt kezd Wesley-vel, akit egyébként meggyőződésesen utál, legalábbis végig ezt igyekszik bemagyarázni magának (és nekünk is). A filmben teljesen másképp alakul a sztori, de azt nem lőném le, inkább javaslom, hogy nézzétek meg. 

Nem mondom, hogy életem könyve és filmje, de mindkettőn jót szórakoztam. Mint írtam a könyv inkább elgondolkodtató, néhol fel is idegesített, én sok esetben nem úgy viselkedtem volna, ahogy Bianca, de hát erre szokás mondani, hogy szerencsére nem vagyunk egyformák. A film viszont vicces, aranyos, nagyon élvezhető, és szerintem Mae és a főszereplőtársa Robbie Amell (akin amúgy első látásra látszik, hogy köze van Stephen-hez és TEJÓÉG hol volt eddig ez a srác, hát GYÖNYÖRŰ!!!) nagyon jól működnek együtt, emiatt is sikerült ilyen jól ez a mozi. Unalmas nyári délutánokra mindkettőt jó szívvel ajánlom, szerintem tökéletes időtöltés. Aztán ha megvolt, írjátok meg hogy tetszett! ;)

You May Also Like

2 megjegyzés

  1. Szia! Gondoltam ide írok, mert hozzám is közel állnak a filmek és a könyvek, szóval ahogy a blogodat böngészve megláttam ezt a bejegyzést, azonnal rá is kattintottam és elolvastam. A Duff-fal egyébként én is szemezek már egy ideje, igaz, én eddig mindenkitől úgy hallottam, hogy a könyv jobb - bár nagyrészt ebben szerepet játszott a felháborodás, hogy a kettő mennyire eltér egymástól -, de nagyon érdekes volt olvasni, hogy neked a film tetszett jobban. Igaz, mostmár abszolút tanácstalan lettem azzal kapcsolatban, hogy előbb a filmet nézzem meg és aztán olvassam el a könyvet, vagy fordítva? :D Majd kiokoskodom valahogy.
    A cserében pedig természetesen benne vagyok, nekem is nagyon tetszik a blogod! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)
      Én igazából párhuzamosan nyomtam le a kettőt, lehet, hogy azért is volt kicsit katyvasz nekem a sztori, de szerintem a sorrend végülis mindegy, hiszen tényleg nagyon sokban eltér egymástól a film és könyv. :) Tényleg ajánlom őket, ahogy írtam is, a világot ugyan nem váltják meg, de nagyon szórakoztatóak! :)

      Törlés