KÉRDŐÍV AZ OLVASÁSI SZOKÁSAIMRÓL

by - szerda, augusztus 27, 2014

Cini engem is meginvitált, hogy töltsem ki ezt a kis kérdéssort, én pedig boldogan vállalkoztam a dologra, ugyanis - ahogy azt mindenki tudja, aki egy ideje követ - IMÁDOK olvasni, és nem véletlenül nyomtam be a Caps Lock-ot. 


1. Szoktál nassolni olvasás közben?
Nem igazán jellemző, már szerencsére maga a nassolás sem. Régen előszeretettel olvastam evés közben, de miután sok könyvemet érte az a megrázkódtatás, hogy egy-egy pacni csúfítsa el az oldalaikat, leszoktam róla. 

2. Mit szeretsz iszogatni olvasás közben?
Vizet, kávét, teát, bármit. Régen iszonyú sokat kakaóztam, de mióta kiderült, hogy én és tej nem szeretjük többé egymást, fájó szívvel lemondtam a kedvenc bekuckózós italomról. Mostanság csak nagy ritkán engedem meg magamnak, de olyankor hűűű, nyammii. 

3. Szoktál írogatni a könyvekbe, vagy kivagy magától a gondolattól is, hogy firkálj beléjük?
Nem vagyok ki a gondolattól, de még sosem jutott eszembe beleírni egy könyvbe sem. Mégis minek?

4. Hogyan jelölöd, hogy hol tartasz egy könyvben?
Most már könyvjelzővel, régen viszont széthajtva tettem le őket. Nem tudom miért, egyszerűen csak így esett jól, a könyvjelző gondolatától is irtóztam. Azonban beláttam, hogy ez így nagyon elcsúfítja a könyveket, szóval váltottam. Azt hiszem sokat használt, hogy felnőttem. :D 

5. Mindig el kell jutnod egy fejezet végéig, vagy le tudod tenni a könyvet bárhol?
Bárhol le tudom tenni, nem vagyok megszállott "fejezetvégétvárós" olvasó. 

6. Olyan ember vagy, aki elhajítja a könyvet a szoba másik sarkába, ha nagyon idegesítő regényt olvas?
Haha, nem. :D Ezen a kérdésen felnevettem, mert elképzeltem, ahogy könyveket hajigálok keresztül a szobámon. Tankönyvekkel megesett, hogy a nagy tombolás közepette földhöz vágtam őket, de más könyvet sosem jutna eszembe eldobni. Ha idegesít egyszerűen csak leteszem, és egy kicsit sajnálom a pénzt, amit ráköltöttem. Na igen, nagy hibáim egyike, hogy nem vagyok hajlandó könyvet kölcsönözni, mindig meg akarom venni amit olvasok, mert minél nagyobb az a könyvtár, annál jobb. :) 

7. Ha szembejön veled egy ismeretlen szó, azonnal rákeresel?
Igen, csak tudjam már, hogy miről olvasok. 


8. Mit olvasol most?
Stephen King Végítéletét. Elképesztően jó, de komolyan. Ez a pasi egy géniusz. 

9. Milyen könyvet vettél legutóbb?
Ismét elkapott az uralkodóházak iránti rajongás, úgyhogy a Sissi könyvgyűjteményemet bővítettem Brigitte Hamann Erzsébet királyné című cseppet sem rövid művével. Egy online antikváriumban találtam rá. 

10. Van kedvenc helyed vagy időpontod az olvasásra?
Nincs. Teljesen mindegy, hogy hol vagy hogy mikor olvasok, a lényeg úgyis a könyv, és az, hogy kikapcsolódhatok. Általában az ágyamon szoktam begubózni, és a legidétlenebb testhelyzetekben vagyok képes olvasni. 

11. A sorozatokat vagy az egyrészes könyveket szereted jobban?
Hm, nem is tudom. A sorozatoknak számomra mindig volt egy különleges hangulata, amit az újabb részre való várakozás és izgalom ad, és hogy komoly karakterfejlődést lehet általuk véghezvinni. Van, amikor egyetlen könyv kevés, hogy kerek egész történetet alkosson, és ne maradjon hiányérzet az olvasóban, amiatt, hogy vajon mi történt a kedvenc karaktereivel azután, hogy a könyv befejeződött... Szóval azt hiszem a sorozatokra voksolok. 

12. Van olyan könyv, amit mindig előrehozol, és szeretettel ajánlasz mindenkinek?
Minden barátomnak vagy ismerősömnek, aki tanácsot kér tőlem azzal kapcsolatban, hogy mit olvasson általában igyekszem olyan műveket ajánlani, ami az érdeklődési körének megfelel. Vannak barátnőim, akik kizárólag limonádékat és szerelmes regényeket hajlandóak olvasni, rájuk hiába is próbálnék rábeszélni egy Kinget. De a kedvenceimet előszeretettel dicsérem és ajnározom bárkinek, és ezzel gyakran sikerül felkelteni az érdeklődést. Kedvencből pedig rengeteg van. :D 



13. Hogy rendszerezed a könyveidet?
Sehogy. :D A káosz híve vagyok, azok a könyvek amik nagyjából egyforma méretűek, egymás mellé kerülnek. Gyakorlatilag ez a rendezőelvem. :D Na jó, Müller és Coelho könyvei össze vannak rendezve egymás mellé egy kupacba, na meg a sorozataim is szépen sorban csücsülnek a polcon, ahogy kell. 

Én nem akarok megnevezni senkit, akinek tetszettek a kérdések egészen nyugodtan fogja és vigye, és ha gondoljátok, linkeljétek be ide a saját válaszaitokat. :)

You May Also Like

0 megjegyzés